De eerste 2 dagen

12 mei 2014 - Ittre, België

Wat een heftigheid. Afscheid van vrienden, familie, Jurriaan, dan Eva en gisteren tenslotte ook Folkert. Zou het lopen gaan? Mijn rugzak was natuurlijk toch te zwaar, 14,5 kilo, maar ik kon echt niets bedenken wat eruit kon. Water?? Boeken heb ik thuis gelaten, helaas Carry, en Jaap. Die wijsheid komt weer als ik terug ben.

De rugzak was zwaarder dan kinderen vroeger in een rugdrager. En niet zo veerkrachtig, geen handjes in je nek en op je hoofd, en het belangrijkste: hij wil echt helemaal nooit zelf lopen.

De eerste dag lopen, van de Grote Markt in Brussel naar het dorpje Drogenbos ging buiten verwachting goed, geen pijntjes, geen tegenzin. Maar was redelijk kort, want laat vertrokken, zo'n 16 km. Gevecht met de poncho en de rugzak gewonnen, die was wel hard nodig , te eigenwijs om ook gamaschen aan te doen, dat heb ik geweten!

gezellig door f opgehaald en naar trekkershutje verderop meegenomen, heel knus. Gisteren bij het stationnetje van Beersel afgezet, hij naar huis en naar het moederdagconcert (!) van Eva, ik nu echt op pad. Nu wel lang, 5 km langer dan mijn bedoeling was, want geen bedje. Wel pijn!!! In mijn schouders, en nu ook behoorlijk stijf, daarom wordt dit stukje zo lang. Veel fout gelopen tov het boekje, dan is zo 'n telefoon toch handig. Het weer gisteren: veel wind uit de verkeerde kant, weinig regen, best wel voorzichtige zonnetjes. Temp. nu 10 gr

de kilometers op de kaart kloppen NIET, door een rechtdoor vliegende helicopters genomen denk ik. Eerste dag 16 km, 2e dag 27.

ik trek mijn wandelschoenen aan, zo opgewekt en blij....

1. Liesbeth koopal:
    12 mei 2014
    Héé, wat een leuk stukje en foto's! Is al behoorlijk exotisch allemaal ;-).
    X, Lies
  2. Hildegard:
    14 mei 2014
    Hoe gaat het? Na die ongelooflijk lange tweede dag!!!! Met alle pijn in schouders , benen, voeten etc.
    Goed om een foto van jou met Michiel te zien.
    Mooie andere foto's maar wat recht allemaal en wat een verten!!! Het weer wordt nu mooi. Heb je al een loopritme gekregen? Veel, veel sterkte, lief, Hildegard
  3. PD dames:
    15 mei 2014
    De kop is er af! We vinden je kei stoer, geniet van het hoge drukgebied wat vast in de buurt is.
    Groeten van ons viertjes.
  4. Eiske:
    15 mei 2014
    Lieve Karlien,
    Nu al leuk om te horen hoe het je vergaat! 27 km op de tweede dag, petje af.
    Dat zal wel een dipje op dag drie hebben opgeleverd. Veel zen voor onderweg, liefs eiske