Op weg naar de Jura

9 juni 2014 - Besançon, Frankrijk

Het landschap verandert een beetje: iets heuvelachtiger, iets meer bos. Na Ornans begint de echte Jura, met heuvels/bergen?, hoe zat dat ook weer, tot 1200 m. De toestand van de akkers vind ik een beetje treurig. Sommige korenvelden zijn echt klaar, en het koolzaad droogt echt uit, er wordt niet gesproeid, waar zijn die boeren? Ze maaien het gras, dat is de afgelopen dagen gebeurd, en heb ik veel gezien. En het gemaaide gras is opgerold maar dat heb ik helaas niet 1 x gezien. Gaat dat zo snel? Jurriaan, ik win al jullie tractorwedstrijden, moet ik nog een foto van een bepaald merk maken? Kleintjes tot supergrote, oude krakende knarren tot gladde geoliede exemplaren.

wat de overnachtingsadressen betreft: helaas geen nieuwe religieuzen ontmoet. Wel een heel aardig stel met chambres d'hote op een fantastisch eind van de wereld plekje, en heerlijk eten! Verder een man op zoek naar een vrouw, een fors gespierde man met een zwembad en een buitenkeuken (maar geen hutje in het bos, dus no worries mate). Hij bleek heel aardig en schonk lekkere glaasjes grapefruitsap met rosé dus ik wil wel een goed woordje voor hem doen als ik onderweg nog een leuke vrouw tegenkom. Nu zit ik in een soort jeugdherberg in Besancon, en onweert het en regent het een beetje, en hoop ik dat het een beetje afkoelt. Het was wel erg warm gisteren en vandaag! Met enige moeite heb ik na het statige deel ook het leuke stuk van Besancon gevonden, vol leuke terrasjes.

het hoofd is een beetje ongeduldig, door de pijntjes. Ga morgen 2 dingen uit mijn rugzak wegdoen, matje en of jack of poncho, ik ben er nog steeds niet uit.

tijd om te slapen, bonne nuit!

1. Cyriel:
    Ha karlien,
    Gaat goed! Al ruim over de helft .
    Wij zitten heel lui in het huis van Nicoline deze week. Geen pijntjes, maar ook minder spannend dan jouw reis....
    Bonne chance!
  2. Saskia:
    11 juni 2014
    voor het wegdoen: poncho niet, jack wel zolang je een warme trui hebt. St Bernhard is echt nog fris, maar regen zonder poncho word je echt ongelukkig van. Matje pas in italie echt belangrijk dus dat is ook wel een leuke optie
    liefs
  3. Eiske:
    11 juni 2014
    ik zou die cello eruit halen
  4. Petrien:
    11 juni 2014
    Ha, lekker, ballast overboord! Alles steeds lichter! Zo vlieg je de bergen op.... neem lekker even rust op die terrasjes, lijkt me heel goed voor de pijntjes en de rust in het hoofd. Al een leuke vrouw gevonden voor de eenzame man? Leuke missie voor het vervolg!
  5. Tineke:
    13 juni 2014
    Hoi Karlien, Ik moedig je van hieruit aan! Veel liefs. Ik ga woensdag naar Rotterdam, maar Rotterdam is niet hetzelfde zonder jou!
  6. Hilde:
    15 juni 2014
    Hoi Karlien, alweer paar dagen verder: al stijgend?
    Stuur je berichtje.
    Liefs. Hilde
  7. Jurriaan:
    16 juni 2014
    Hee mem,
    foto's van John Deeres (die groene met gele wielen) zijn de meeste punten waard, haha. Succes verder!
    xx