Via francigena

30 mei 2014 - Brienne-le-Château, Frankrijk

Alweer een week verder!

f + j + e zijn in Reims geweest waar we in 2 champagnehuizen en leuk restaurant en echt hotel Folkerts verjaardag hebben gevierd, andere koek dan lopen en onderkomens voor pelerins! Zondag dan ook weer even omschakelen toen onze wegen weer scheidden.

Mijn weg is inmiddels de via francigena naar Rome, dus niet meer naar Vezelay, wat op de veel drukkere route naar Santiago ligt. Tot nu toe lijkt het op het gedicht dat Eva mij gestuurd heeft:

'two roads diverged in the wood, and I

I took the one less traveled by

and that has made all the difference'

Erg leuke ontmoetingen onderweg, dametje dat mij en de 2 Italianen die ik ontmoette schuilend voor de regen voor een, alweer gesloten, café, voor de koffie uitnodigde; Franse schipper en zijn vrouw die ons een lift gaven op een tjalk door een kanaal; mensen die pelerins een warm onthaal geven, of een docteur die rondrijdt met passements pour les ampoules.

Het landschap is vrij plat, we hebben 15 km vignes gehad voor de champagne en verder weer graan, luzerne, koolzaad, steeds grootschaliger. Er loopt hier een kaars- en kaarsrechte ancienne voie romaine, een zandweg die je tientallen kilometers volgt. Leuke dDorpjes meestal zonder winkel of bakker, daarvoor moet je in de stad zijn.

ik zit te luieren in het office du tourisme in Brienne le Chateau vanwege WiFi hier, en ga op pad! Bonne route a vous aussi!

1. Cyriel:
    31 mei 2014
    Erg leuk, je verhalen. We volgen je hier met veel belangstelling en enige jalouzie....(vooral Lidewij.....). Op de foto's zie je er gezond en stralend uit!
    Goede reis verder.
    Cyriel
  2. Corine:
    2 juni 2014
    Ha Karlien,
    Heel leuk om je verhalen te lezen en mooie foto,s maak je.
    Leuke ontmoetingen ook onderweg, geweldig hoor. Petje af en je ziet er ontspannen uit. Heel veel succes.
    Groetjes, Corine